Jak na přepisovatelný text

Občas se mě někdo ptá, jak se dělá přepisovatelný text, a abych se přiznal, píšu to i pro sebe, protože zapomínám a po několika týdnech pátrám a tápu taky. :D

Postup je velice jednoduchý:
1. Vymodeluj objekt.
.2 Na místa, kde chceš mít text, umísti pointy. Musíš je dát tak, aby osa Z mířila k tobě, osa X doprava a Y nahoru. Ideální je, když umísťuješ point v tom pohledu, kam text míří. Například když má být text vpředu, použij pohled „Front“. Tím se automaticky nastaví pozice pointu správně a nemusíš ho nikam otáčet.
3. Umísti point na správné souřadnice (kde bude střed textu) a asi centimetr před stěnu.¨
4. pojmenuj point (pointy) jako a.name0, další jako a.name1, a.name2 atd.

Tohle je jednoduchá smyšlená zastávka bez textury, je to jen ukázka. Všimni si, jak ty pointy míří osou Z ven od stěny.

tutorial_text1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teď si uděláme config.

kuid                                    <kuid:143693:25380>
username                                „RG tutorial stanice a text“
region                „Czech republic“
type                  “Drážní stavby“
kind                                    „scenery“
trainz-build                             2.4
category-class                          „BT“
category-region                         “CS;CZ“
category-era                            „1990″
light                                    1

mesh-table
{
default
{
mesh                                „stanice.im“
auto-create                              1
effects
{
0
{
kind                    „name“
fontsize                0.4
fontcolor               255,0,0
att                     “a.name0″
name                    „name“
}
1
{
kind                    „name“
fontsize                0.2
fontcolor               0,0,0
att                     “a.name1″
name                    „name“
}
2
{
kind                    „name“
fontsize                0.2
fontcolor               0,0,0
att                     “a.name2″
name                    „name“
}
}
}
}

author                 “Rubik“
organisation           „Rubikova garaz s.r.o.“
contact-email          „blablabla@brekeke.cz“
contact-website        „http://trainz.rubikovo.name“
license                „free pro nekomercni pouziti – free for noncomercial use“
description            „Tutorial na prepisovatelny text, sci-fi stanice bez textury, 160 polygonu“

 

Nás teď zajímá část effects v mesh table. Hodnota fontsize udává velikost písma, většinou bohatě stačí 0.2 – 0.3, piš to s desetinnou tečkou. Další je fontcolor, to je hodnota RGB. Jsou to 3 čísla od 0 do 255, černá barva je 0,0,0. V configu je pro ukázku i barva červená, to je 255,0,0.

To je asi tak všechno, pokud je vše v pořádku, výsledek bude vypadat nějak takhle. Připomínám, tento budník je jen ukázka a nikdy se nedostane ven, slibuju… :D

tutorial_text2

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Fitness zařízení inSPORTline pro domácí trénink