Noční mód
Postup je velice jednoduchý, předpoklad ale je, že už umíš základy modelování v gmaxu nebo 3DS maxovi.
Začneme přípravou textur, já jsem pro tentokrát použil textury z http://www.spiralgraphics.biz, je to jen pro ukázku a slibuju, že tuhle chatrč nikdy nezveřejním. Připravíme si tedy denní textury pro první mesh a noční pro druhý, plus případné alfatextury. Já jsem si pro chatrč spíchnul texturu 512 x 512 bodů a noční textury (hlavní a její afu) 512 x 256 bodů.
Vymodelujeme si hlavní objekt, ten bude vidět ve dne.
Noční objekt se většinou skládá jen z několika plane, například okna, osvětlená stěna nebo podlaha, ale někdy je to celý mesh, například vnitřek lampy se žárovkou apod.
Jestli je to mesh, dělá se to obvykle tak, že se přes tlačítko detach oddělí potřebné polygony z denního meshe, naklonuj je, původní díl přivař
zpět attachem a nový díl nepatrně zvětši pomocí scale. Jestli jsou to jen plane, stačí umístit do potřebných pozic (např. okno) a vysunout centimetr
před denní model. V mojí ukázce se noční model skládá jen ze dvou plane v čelech chatrče. Potom svař attachem zvlášť denní část a zvlášť část noční.
Žlutý objekt je denní model, červeně jsou obě plane s nočním modelem, ty jsou vysunuté centimetr před denní model.
Teď budeme exportovat, zneviditelni noční část a vyexportuj denní model, pak to prohoď a vyexportuj model noční. Vytvoř u modelu adresář „/night“ a dej do něj noční model, jeho textury a textové soubory textur. Denní model nech v hlavním adresáři modelu i s jeho texturama a texťáčkama a configem.
A takhle nějak by měla vypadat mesh-table v configu:
mesh-table {
default {
mesh „house.im“
auto-create 1
}
default-night {
mesh „night/house.im“
night-mesh-base “default“
}
}
To by mělo být všechno, je to opravdu jednoduché. Jestli všechno dobře dopadlo, bude výsledek vypadat v noci takto: