Jak převádět modely mezi TRS

Mnoho z Vás se trainzáků, popřípadě trainzaček ptá, jak převést model z vyšší verze Trainz do nižší verze, popřípadě  z nižší verze do vyšší (i když ta vyšší verze bere i ty modely určeny pro nižší verze apod. ), aby ten model, u kterýho jste si řekli, že ho tam prostě v té verzi chcete, skutečně na 100% fungoval, když ne, tak aspoň na mizerný jedno procento.
Mezi mé verze se řadí samozřejmě klasika roku 2004, TRS2004, pak nástupce TRS2006 a nakonec TS2009. Já podporuju jenom tyto verze, ostatní nechci a nechci. Dost řečí, nebo tu budem ještě zejtra a dem na to.

 

Nejdřív se podíváme na převod mezi TRS2006 -> bratrem TRS2004.

Ve složce pod názvem „kuid xxxxx yyyyy“ nebo „kuid2 xxxxx yyyyy  z“ (x je ID autora, y je „katalogový“ číslo součásti a z taky), kde je náš nainstalovaný model, kterej chceme upravit. V tomto případě je ve verzi TRS2006 a za „každou cenu“ ho chceme v 04. :P
Pro začátečníky doporučuju si složku s modelem zálohovat (stačí Ctrl + C a někam na plochu CTRL + V). Nyní si otevřeme config, to je mimochodem konfigurační soubor dané součásti. Pro tenhle převod sem si vybral jako vzor vůz ČD Laas od Stelerpa.

obr.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V configu budeme upravovat trainz-build a tag na podvozek bogeys. Viz obrázek.  TRS2004 má trainz-build 2.4 (tečka, ne čárka) a TRS06 2.5 Build rovnou přepíšeme na již zmiňovaných 2.4 a dem na podvozek.  Z bogeys uděláme jen bogey; bogeys TRS04 nepodporuje (ve hře vagónek lítá = podvozek není zobrazen). Dále závorky odstraníme, tag v bogeys reserved vymažeme a za bogey dáme kuid podvozku. Pokud v tagu bogeys je definováno více podvozků, bogey-1; bogey-2 atd., tak výsledek bude stejný, akorát tam přípíšete patřičné číslo.

obr.2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nakonec ve hře otestujeme, kam jsme nekompromisně model chtěli převést, jestli se zobrazí, funguje, podvozky se zobrazují. Pokud se ve hře nezobrazí, tak model obsahuje script, který funguje od TRS2006 a vejš.  Pro ty, kteří chtějí mít v 04 jen model na ježdění, tak ten script jednoduše odstraníme. V configu vymažeme tagy „script“ a „class“ a ve složce daný script též odstraníme.
POZOR – je třeba taky odstranit v mesh-table tagy pro světla, neboť pak ve hře všechna světla budou „svítit“ žlutě. Hlavně nevymažte tagy na model (.IM), jinak se model ve hře nezobrazí. Pro ostatní, kteří chtějí mít model plně funkční, nezbývá nic jinýho, než se dát do úpravy scriptu.
Dále zkontrolujeme, zda se kola podvozku otáčejí dle směru, pokud  ne, tak musíme k bogey připsat –r (bogey-r, změna otáčení kola). Pokud už teď je vše v naprostém pořádku, máme hotovo. Pro zkušené otázka snad pěti minut?

 

Dále máme na programu dne převod mezi TRS2004 -> TRS2006.

Je to úplně to samé, co u předchozího převodu, ale pozpátku.

obr.3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trainz-build buď přepíšeme na 2.5 (pozor tečka, ne čárka), nebo ho necháme v původním stavu a vrhnem se na podvozek. TRS2006 bere i trainz-build 2.4, což je pod 2.5. Nad 2.5 to už nebere. Vzároveň  TRS06 bere i tagy bogey, takže nemusíme upravovat nic. Pokud ale chceme, tak na obrázku je vidět, jak to má vypadat. Se skriptem si hlavu lámat nemusíme, pokud je vytvořen ve verzi pro již zmiňovanou 04. Trainz 06 je „omladěná“ verze 04…
Aby to bylo jednodušší, tak vemte cdp soubor, který jste stáhli pro TRS2004, jen ho nainstalujte do TRS2006 a je to. Toť vše. Pokud SSP (Správce Součastí PLUS) v 06 hlásí chyby, je potřeba je opravit.

 

Časem pak dodám postup prací při převádění do či z TS2009, prakticky je to stejný jak u TRS2006.
Na začátku jsem sice psal, že podporuju i TS2009, sice jí mám v kompu, ale jen v ní jezdím a nezkoušel jsem zatím převádět z TS2009 do nižších. Ale myslím si, že to nepůjde se scriptem, jak s modelem bez scriptu, tak zřejmě asi jo. Jak je známo, z vyšších verzí do nižší neleze nic.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.